19 Nisan 2016 Salı

Karınca & Komünizm Karikatürü

Yıllar önce çizdiğim karınca karikatürüm. Bu karikatürde karınca kolonilerinin komünist toplumlara benzediğini hatta geçmişteki komünist ülkelerden çok daha fazla komünist olduğunu, Sovyetlerin Coca Cola ve hamburger yüzünden dağıldığı teziyle birleştirerek anlatmak istedim.


Bu çizdiğim ilk karikatür. Renklendirmesini daha yeni yaptım. Tarayıcı olmadığından dolayı telefonla fotoğrafını çekmek zorunda kaldım. Bu yüzden doğru düzgün renklendiremedim. Hatta arka planı beyaz yapınca antenler silindi bilgisayarda tekrar çizmek zorunda kaldım.

Yazma ve çizme aşamasını sizlerle paylaşmazsam olmaz. Gerçi Türkiye gibi bir tüketim toplumunda üretime ilgi duyan kişi sayısı çok az. Bu çizim sayesinde öğrendim ki karikatürde en önemli şey karikatüre dönüştürebileceğiniz bir fikir bulmak. Çizmesi en basit şey. Eğer çizime eliniz biraz olsun yatkınsa kolaylıkla profesyonel (yani bu işten para kazanan) karikatüristleri aratmayacak şekilde çizebileceğinize inanıyorum. Bunu çizerken yaptığım şey internetten karınca karikatürleri bularak hoşuma giden 2-3 karikatüre bakarak kendimden bir şeyler katarak bir karınca çizmek oldu. Bu iş mürekkeplemesiyle birlikte yarım saat aldı sadece.  Ama bu karikatürden sonra 2-3 yıldır başka karikatür çizemedim çünkü karikatür olacak iyi bir fikir bulamadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder